• Home
  • Articles
  • در ٨ مارس٬ روز جهانى زن٬ فاك حجب و حيا

در ٨ مارس٬ روز جهانى زن٬ فاك حجب و حيا

هر گاه كه اسلاميون به قدرت ميرسند، ابتدا سراغ زنان مى آيند و اين نشانه اى است از تخريب اوضاع؛ از اينرو كه معيار آزادى هر جامعه اى آزادى زنان است۔

اسلاميون و همچنان تمامى راست مذهبى ها، ضديت با زن را تا سطح يك هنر ارتقاء داده اند! آواز خوانى در اماكن عمومى، بلند خنديدن، اختلاط جنسیتی تا بى حجابى و تمكين نكردن زنان همه و همه براى خانواده، ملت و جامعه “خطرناك” محسوب ميشود و بايد كنترل و سركوب شود۔

در عصر سياست قبيله اى٬ “زنان نه افراد مستقل بلكه مسئول ناموس قبيله هستند و بسته به اينكه كه هستند يا بايد محافظت شوند يا مورد تجاوز قرار گيرند”۔ به بردگى جنسى كشيدن زنان يزيدى بوسيله داعش فجيح ترين نمونه آن است۔

حجب و حيا بازار بزرگى ست با سود سرشارى كه به قيمت خيل عظيم معترضين برپا شده است۔

خبرگزارى بلومبرگ كه روايت اسلام سياسى را خريده٬ آن را “انقلاب حجب و حيا” اعلام كرده است. اين در حالى است كه هيچ چيزى انقلابى در مورد كنترل زنان و بدن آنها بوسيله مذهب نيست۔

از سوزاندن جادوگران تا كمربند عفت و يا مهر هيسترى زدن به زنانى كه “گرايش به توليد دردسر دارند” تا گشت زهرا جمهورى اسلامى تا گوشت چين داعش براى كندن گوشت و پوست زنانى كه احيانا فراموش كرده اند دستكش  دست كنند، همه و همه جا مذهب و راست مذهبى نقش ضد انقلابى و در خدمت مردسالارى و سودآورى در حفظ وضع موجود و تحكيم موقعيت فرودست زنان بوده است۔

حجاب كه بطور مثال در غرب با بسته بندى فتيش شده و قابل پذيرش تبليغ و ترويج مى شود٬ در واقعيت با خشونت و كشتار و اسيد پاشى اعمال شده است و زن “بدحجاب” را مسئول همه بلاهاى دنيا مى شناساند؛ و زن “بى حيا” منبع هرج و مرج و فتنه در جامعه است۔

با اين تصوير، سياست چند فرهنگى و هويت عفت و حياى مذهبى را عادى ميكند و ‘جاى’ زن را در خانه و پشت درهاى بسته مى بيند۔ ناپديد و محو شده از اماكن عمومى۔

در تمام مذاهب و جريانات راست مذهبى٬ زن ایده آل آنى است كه ديده و شنيده نمى شود۔ ناپديد شدگان۔۔۔

به همين دليل است كه زن آزاده و “بى حيا” بزرگترين “مجرم” محسوب مى شود و مهمترين شكل مقاومت۔

در ٨ مارس روز جهانى زن جا دارد ياد آنانى كه مقاومت و مخالفت مى كنند را گرامى داريم.  مادران خاوران، زنانى كه در روژاوا برابرى جنسى را به ارمغان آورده اند، جنبش ضد حجاب در ايران، مبارزه عليه قانون حق سرپرستى مردان بر زنان در عربستان سعودى، مخالفين دادگاه هاى شريعه در الجزيره  و بريتانيا، زنانى كه عليه مودى و راست هندو در هند دست به مبارزه ميزنند، آنانى كه در پاكستان براى سكولاريسم مبارزه ميكنند و در اسرائيل عليه جدائى جنسى ميحنگند و و و۔

به جاى پوشيدن حجاب در “همبستگى” با زنان “مسلمان” و يا در كنار يك دسته فاشيست عليه دسته اى ديگر ايستادن، بهتر است همبستگى خود را با زنان “بد” و زنان “بى حيا و نا محجوب ” كه به تمكين “نه” گفتند را بزرگداشت و گرامى  بداريم. نه فقط در ٨ مارس بلكه همه روزها۔

زنده باد ۸ مارس

#فاك_حجب_و_حيا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

fitnah.movement@gmail.com